Wednesday 21 July 2010

Buku Rahsia Panjang Umur !!


Hidup dunia ini memang singkat. Ramai yang suka hidup dunia ini walaupun bagaimana susah dan cabarannya. Hidup ini dinilai dari fungsi pancaindera yang berupa nikmat penglihatan, pendengaran, merasa, sentuhan dan membau.

Begitulah dunia ini ditafsir oleh manusia yang hidup. Dari situlah manusia bergerakbalas dan berhubung sesama sendiri dan alam sekitar.

Hubungan ini menyebabkan kehidupan ini sentiasa berubah. Berubah agar kehidupan lebih mudah, lebih baik, lebih membahagiakan, lebih kuat, lebih berkuasa dan sebagainya. Semua ini melibatkan wawasan, perancangan dan usaha. Itulah dinamakan perjuangan. Kesuasahan dan masalah adalah ujian kehidupan ini. Hasil yang baik merupakan balasan, imbuhan dari usaha yang diperjuangkan. Jadi, usaha dan perjuaagan sentiasa diperlukan.

Kesusahan dan masalah adalah ujian kehidupan ini. Hasil yang baik merupakan balasan, imbuhan dari usaha yang diperjuangkan. Jadi, usaha dan perjuangan sentiasa dibuat, dirancang, diubahsuai dan dilaksanakan agar dalam usaha penambaikan .

Inilah menghasilkan ‘warna-warna kehidupan’. Kejayaan atau kegagalan usaha dalam kehidupan ini adalah umpama ‘game’. Menyeronokkan walaupan susah atau berkali-kali gagal. Hidup lawannya mati. Mati bererti ‘Game Over’. Tiada lagi kebebasan untuk memilih, tiada lagi ‘perjuangan’.

Dah tak berguna kebanyakan apa yang kita usaha dan bina. Rumah, perniagaan, anak yang ramai, tubuh yang cantik, kuat. Otak yang pintar dan kreatif. Bila mati sahaja, masyarakat akan cepat-cepat mengebumikan jasad kita. Semua harta kita akan dibahagi-bahagikan untuk diserah kepada waris.

Setahun, 2 tahun, 3 tahun,10 tahun, 40 tahun. Akhirnya lenyaplah cerita kita. Menurut agama Islam, dunia seterusnya adalah dunia penilaian dan pembalasan apa yang kita usahakan.

Adanya mati, maka ada nilai kehidupan ini. Jika tiada kematian, maka kebanyakan manusia kalau tidak semua, akan mensesiakan usaha dan perjuangan hidup. Bila tempoh pendek maka bermacam-macam perkara hendak diusahakan, diperjuang dan di’explore’.

Itulah nikmat. Senang pun nikmat dan susah pun juga nikmat. Adakah mati lebih baik dari hidup? Ya, buat mereka yang beriman, balasan kebaikan dan kebajikan dalam bentuk janji ganjaran atau pahala terlalu hebat.

Nikmat syurga, boleh dapat apa sahaja, boleh minta apa sahaja. Istana mega, juadah enak tanpa batasan, layanan keinginan naluri tanpa had; itulah syurga. Tetapi risikonya tetap tinggi. Jika ada dosa sesama manusia, jika ada hutang dan yang paling dahsyat jika ada syirik dari segi hati, lisan, perbuatan terhadap Allah maka ‘tiada maaf bagimu’ walau sebanyak mana amalan kebaikan kita. Itu janji Allah seperti mana yang dipercayai oleh Islam dan juga agama-agama langit yang lain.

Mungkin itulah sebabnya jika diberi pilihan antara hidup atau mati, majoriti manusia tak kira apa agama atau bangsa memilih untuk terus hidup. Hidup yang panjang tempohnya atau ringkasnya panjang umur. Ada macam-macam alasan manusia ingin umur yang panjang. Antara alasan yang biasa :

1. Agar dapat membuat pelbagai amalan
2. Nak bertaubat dan menggantikan amalan yang kurang semasa muda
3. Nak melihat anak cucu
4. Nak tahu apa yg jadi kepada dunia masadepan
5. Dah selesa dengan rutin kehidupan dan tak mahu memulakan hidup di dunia baru yg serba tidak pasti
6. Nak enjoy
7. Nak jelajah dunia
8. Banyak ilmu yang boleh dikaji dan diexplore 9. Nak membantu anak cucu dan keluarga
10. Ingin melihat usaha yang dibuat mencapai matlamatnya
11. Takut kehilangan anak isteri dan semua kemewahan
12. Banyak dosa yang dilakukan
13. Ingin menambah harta
14. Ingin membina nama. Harimau mati meninggalkan belang. Manusia mati meninggalkan nama.
Mungkin ada ribuan alasan yang boleh dimuatkan. Kadang-kadang alasan yang tak logik dan tak masuk akal seperti ingin menonton Worldcup Afrika 2010.

Kadangkala agak hebat juga seperti ingin menyertai Imam Mahdi dalam perang akhir zaman. Ada juga yang ingin hidup panjang untuk menunggu peluang isteri sekarang meninggal dunia lebih awal untuk memberikan peluang mudah merasai isteri yang lain. Lucu bukan ? Tapi setiap orang ada alasan untuk meneruskan hidup yang panjang.

Lihatlah sahaja suku bangsa Himalaya yang hidup di celah-celah banjaran gunung yang penuh dengan kepayahan dan keperitan. Ramai yang mencecah umur 100 tahun.

Rata-rata gembira dalam umur yang panjang. Tak terfikir apalah seronoknya tinggal di sana. Bukan ada TV satelit, bukan ada rumah serba canggih, bukan ada café makanan segera untuk melepak-lepak sambil menonton siaran langsung bola sepak Eropah. Nak hidup seharian pun sukar dan penuh perjuangan; cuaca sejuk ekstrim, ribut, bekalan makan terputus, pergerakan yang sukar di celah-celah banjaran. Itulah kehidupan. Manusia tak boleh dipisah dari kehidupan. Manusia ingin hidup. Hidup yang panjang.

Biarlah perbincangan ini berada dalam Ebook Rahsia Panjang Umur yang bakal diterbitkan oleh Dewan Perguruan RahsiaHebat sedikit masa lagi..

Rezeki, ajal dan maut itu di tangan Allah. Benar. Itu akidah yang semua insan beragama Islam dan agama-agama lain wajib mempercayainya.

Tetapi kelompok manusia yang tidak menjaga kesihatan tubuh, fikiran, emosi serta kebersihan sumber dan alam sekitar menunjukkan hayat purata yang lebih pendek. Bangs Eskimo yang mendiami kawasan-kawasan kutub di utara dunia mempunyai hayat yang sangat pendek.

Jarang sekali mencecah 40 tahun. Pakar perubatan mengaitkan dengan pemakanan daging merah berkolesterol tinggi penyebabkan penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Begitu juga di kawasan-kawasan kekurangan nutrien di Afrika yang sering dilanda kemarau yang lama. Kematian kanak-kanak di bawah umur 9 tahun.

Sebaliknya di Jepun, Negara maju yang amat mementingkan kebajikan rakyat, kebersihan sumber semula jadi dan alam sekitar, purata umur rakyatnya semakin meningkat mencecah melebihi 80 tahun.

Penduduk Jepun gemar memakan makanan laut seperti ikan dan juga alga yang sangat tinggi kandungan nutrient. Mereka mementingkan program senaman dan terapi tubuh badan serta taraf kesihatan dan kemudahan perubatan juga sangat baik dan lengkap.

Di semenanjung Malaysia purata umur rakyat di sekitar 55-65 tahun sahaja. Negara kita penghidap penyakit buah pinggang antara yang tertinggi di Asia.

Lebih 90% warga berumur 45 tahun penghidap penyakit kardiaovaskular. Kadar obesiti juga tinggi. Majoriti rakyat tak mampu menyediakan susu berkualiti tinggi pada bayi, malah kebanyakannya sudah berhenti meminum susu sebaik berumur 3 tahun atau lebih awal. Makanan dan minuman di Negara kita kebanyakannya tinggi kandungan gula dan garamnya. Makanan dan minuman herba atau alga berkualiti tinggi bukan budaya lebih-lebih lagi harganya juga sangat mahal.

Bukan hendak mencari salah tetapi pendapatan majoriti rakyat hanya untuk kemudahan asas seperti membeli makanan, kenderaan dan barangan rumah. Itupun kebanyakan pendapatan digunakan untuk membayar pelbagai jenis hutang. Di dalam buku ini tidak memfokuskan hal-hal ekonomi dan alam sekitar. Perbincangan di atas menujukkan hayat manusia mampu dipanjangkan dengan usaha. Usaha secara individu atau sesebuah Negara.

Ini bertepatan dengan Hukum Adat atau dinamakan Hukum Nature (Sains). Hukum ini secara mudahnya bahawa setiap sesuatu ada sebab dan akibat. Bertepatan juga dengan Hukum Newton ke-3 yang popular iaitu setiap tindakan ada gerakbalas yang sama kadarnya di mana-mana tempat dalam alam ini. Jika kehidupan seseorang yang dikelilingi hutang, masalah rumah tangga dan pemakanan yang tidak terjaga; lambat-laun pelbagai penyakit akan hinggap dan tidak lama beliau akan terlantar. Jarang sekali beliau akan hidup panjang. Pepatah Cina ada menyebut : Jika perutmu melebihi saiz dadamu, maka persiaplah satu keranda untuk dirimu.

Ebook ini bakal diterbitkan nanti....tunggu kemunculannnya...pasti selepas membaca sepintas lalu ebook ini rasanya tak salah anda menyesal dilahirkan 30 tahun lalu...

Sesuai tidak kira anda anak muda...orang tua...berpenyakit..sihat..apa status anda dan pekerjaan yang pasti selepas membaca Ebook ini anda akan melihat diri anda berbeza satu jasad yang akan expired kepada satu pandangan baru...satu jasad yang boleh di 'reversed'

Anda lebih menguasai diri anda...bukan membiarkan dimamah usia...Jika ada sesiapa yang pernah memiliki kitab Mat Kilau, yang hanya 1% sahaja dari rahsia kami dedahkan..Kami tak mau memberitahu apa rahsianya...Inilah peluang anda membongkar rahsia itu sendiri...Anda hanya perlu memesannya...mudah bukan ?

Rahsia 480 tahun dibongkar hanya selepas 24-48 jam selepas membuat tempahan..tiada senaman...tiada ubat-ubatan..tiada produk tersembunyi...anda nak tau ke ? rasanya tak perlu didedahkan kat sini..sebab kami dah lama cemburu dgn cara orang jepun menambah purata hayat rakyatnya...

Kini tibalah masanya, umat Nusantara merasai nikmat hidup yg lebih panjang...membelai anak2 cucu serta cicit...tanpa perlu kembali cara hidup lama..boleh saja diapplikasi dalam kehidupan kota..tak kira anda sibuk atau tidak..yang bekerja 7pagi hingga balik 9 malam juga mampu mendapat keajaiban rahsia ini..Tak perlu ke Himalaya untuk mengasingkan diri demi memulihkan dan memudakan diri..hanya tinggal di Malaya...hanya bertenang2 mengadap astro sambil tubuh badan akal fikiran semakin muda..tidak ada zikir-zikir tertentu..

Tubuh badan pun tak mahu lagi makan supplement atau spa atau urutan badan..kami akan dedahkan 'suis kembalikan hayat'..perlu ada kuasa ini bukannya takut pada makanan...pada bahan toksid atau radikal bebas atau bakteria...

Ini amat sesuai untuk semua bangsa..yang bersedia membongkar rahsia diri..tiada permusuhana klasik..hatta orang eskimo pun dapat miliki jua..

Jadi tunggulah terbitan Ebook dari Dewan Rahsia Hebat..Apa rahsianya....???

Ebook ini ditulis oleh : Pakar pemecah kod rahsia kitab2 kuno yang telah mencari, menggumpul 500 buku tokoh2 lama yang dianggap sebagai immortal lagi suci dengan kod rahsia intipati Uyun Hayah.

"Jika ada sesiapa yang pernah memiliki kitab Mat Kilau, yang hanya 1% sahaja dari rahsia kami dedahkan, jadi tunggu saya siapkan sedikit masa lagi sebab terlalu panik otak untuk disiapkan dan cantumkan kesemua 500 buku tokoh2 lama untuk gabungkan intinya.." kata penulis tersebut..
Dapatkan di 

No comments:

Post a Comment